Rise 5

RISE 3 LTF/EN-B – przeloty

Rise 3. Trzecia generacja naszego skrzydła w klasie górnej B.

W dalszym ciągu jest to znakomite połączenie wysokich parametrów do których dołożyliśmy wysoki komfort w trakcie lotu. RISE 3 to zupełnie nowe skrzydło w porównaniu do swoich dwóch poprzedników, a ogromna liczba zmian w konstrukcji jest wzorowana na HERO (ultra-lekkie skrzydło w klasie EN- D). Skrzydło zostało zaprojektowane z myślą o najwyższych osiągach w swojej klasie. Na speedzie RISE3 zachowuje się jak skrzydło sportowe, przez co posiada zaskakująco wysoką prędkość jak dla swojej klasy.

Profil pilota

Filozofia AirDesign zakłada zaprojektowanie skrzydła docelowego dla pilota latającego w danej klasie. RISE3 jest skierowany do pilotów, którzy mają zamiar realizować długie przeloty, ale poza osiągami skrzydła cenią sobie bezpieczeństwo, istotne w trudnych i niebezpiecznych miejscach na jakie mogą się natknąć podczas alpejskich lotów.
RISE3 doskonale nadaje się dla pilotów, którzy latają już od jakiegoś czasu, mają średnie doświadczenie i szukają paralotni z większymi osiągami od skrzydeł szkolnych. To również doskonałe skrzydło dla doświadczonych pilotów, którzy ze względów bezpieczeństwa wolą przesiąść się na paralotnie bezpieczniejszej klasy, bez wielkiej straty w osiągach.
RISE 3 nie jest zalecany dla pilotów zaraz po kursie oraz początkujących.

Najważniejsze cechy

  • Wyraźnie większa doskonałość w porównaniu z poprzednim modelem.
  • Większa prędkość na belce speeda, porównywalna do skrzydeł klas wyższej kategorii.
  • Idealnie zbalansowane parametry w locie. Skrzydło bardzo stabilne utrzymuje się nad pilotem w każdych nawet mocnych warunkach. Skuteczność i komfort w locie w trudnych warunkach jest wyjątkowo udane
  • Poprawiona stabilność w locie to mniej stresu w powietrzu.
  • Skrzydło bardzo dobrze chodzi za ręką, a reakcje są natychmiastowe i pewne.
  • Waga skrzydła jest bardzo niska. Nowoczesne materiały pozwoliły obniżyć znacząco wagę skrzydła bez utraty jego żywotności.

Cechy w locie

  • Już po pierwszym starcie zauważysz, że lot jest łatwiejszy i przyjemniejszy. Rise 3 reaguje bezzwłocznie na ruchy pilota.
  • Lepsze reakcje poprawiły i ułatwiły kręcenie kominów w różnych warunkach. Skuteczność lotu w trudnych warunkach jest wyjątkowa. Wszystko to przekłada się na komfort w locie. Mniej stresu, więcej relaksu i o to chodzi.
  • Na speedzie RISE3 pokazuje swoje sportowe oblicze. Prędkość maksymalna to ścisła czołówka w klasie. Deformacje czaszy są przewidywalne i łatwe w wyprowadzeniu.
  • Manewry takie jak B-stall, spirala, duże uszy są bezproblemowe.

Konstrukcja

  • Nowy profil aerodynamiczny. Konstrukcja bazuje na nowym profilu skrzydła HERO. Doskonałość, stabilność, wykręcanie termiki, wysoka prędkość oraz komfort to najważniejsze cechy nowego profilu.
  • Nowe winglety. Poprawiają wydłużenie w rzucie, co poprawia doskonałość i stabilność w locie.
  • Wewnętrzna konstrukcja skrzydła to nasz nowy projekt. Obniżenie wagi poprawiło ogólną charakterystykę lotu co w rezultacie składa się na m.in.: większą stabilność, lepszą pracę w termice nie wspominając o większym zapasie bezpieczeństwa.

Szczegóły konstrukcyjne:

Shark nose 
Krawędź natarcia z profilem shark nose. Poprawa osiągów i doskonałości w całym zakresie prędkości skrzydła oraz  zwiększenie stabilność w locie na speedzie. Pręty poliamidowe usztywniające krawędź natarcia pozwalają zachować idealny profil, wpływają na stabilność w locie i ułatwiają start.

VORTEX HOLES®
Otwory na końcach stabilizatorów mające na celu zmniejszenie wiru wynikającego z oporu indukowanego, a także redukujące nadmiar ciśnienia w czaszy, co poprawia wydajność skrzydła.

3D-Cut
Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.

Mini-Ribs
Mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów.

Razor Edge
Precyzyjne cięcie krawędzi spływu skrzydła zapewnia gładką jego powierzchnię, a zarazem ułatwia przepływ powietrza po powierzchni czaszy.

Brake Shifting
Sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie).

 

Dodatkowe szczegóły:

  • wzmocnione 13 mm sportowe taśmy nośne,
  • regulowane neoprenowe sterówki zakończone krętlikiem,
  • w stablizatorach znajdują się specjalne odczepiane na rzepa otwory do czyszczenia czaszy.
  • najwyższa jakość wykonania.

 Dane techniczne i kolory: 

 

SIZE XXS XS S M L
AREA FLAT (m²) 18,77 21,34 23,83 25,91 28,09
AREA PROJECTED (m²) 15,91 18,10 20,21 20,21 23,82
SPAN FLAT (m) 10,57 11,27 11,91 11,91 12,93
SPAN PROJECTED (m) 8,51 9,07 9,59 10,00 10,41
ASPECT RATIO FLAT 5,95 5,95 5,95 5,95 5,95
ASPECT RATIO PROJ. 4,55 4,55 4,55 4,55 4,55
CELLS 49 49 49 49 49
TOTAL LINE LENGTH 224 238 252 263 274
TOTAL LINES 188 188 188 188 188
LINE DIAMETERS (mm) 0,7/0,8/0,9/1,1/1,3/1,5
WEIGHT (kg)** 3,07 3,49 3,9 4,24 4,60
V-TRIM/V-MAX (km/h) 38/55 38/55 38/55 38/55 38/55
LTF/EN CATEGORY B* B B B B
TAKE OFF WEIGHT (kg) 50-65-75 60-78 72-92 85-105 100-125

* planned
** Waga – z Softlinks i lekkie sterwóki. Standardowo wyposażone w normalne sterówki oraz deltki + 150 g

Materiały:
Czasza:
Górne pokrycie: DOMINICO – DOKDO-20DMF(WR)
Dolne pokrycie: Porcher Skytex 27 classic II
Usztywnienia: MJ32
Taśmy nośne: Liros 13mm Aramid/Polyester
Linki:
Linki górne: Edelrid 8000/U-070, 090
Linki centralne: Edelrid 8000/U-130, 190
Linki główne: Edelrid 8000/U-190, 230, 280
Deltki: 4,3mm JOO-TECH/Korea lub AirDesing Softlinks/Liros DC300

W komplecie ze skrzydłem:
Plecak M, Airpack 50/50, worek na taśmy, belka speeda, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

Napisz do nas

Odpowiemy najszybciej jak to możliwe

e-mail

info@parastyle.pl

adres

ParaStyle Szkoła Paralotniowa
ul. Gen. Stanisława Maczka 4
37-700 Przemyśl

telefon

+48 790 767 353