Volt 5
VOLT 3 LTF/EN-C – przeloty i sport
Volt3 – doskonała maszyna do ścigania
Volt3 jest trzecią generacją skrzydła AirDesign w klasie EN-C, podąża za najlepszymi osiągami swoich poprzedników. Jest niezawodnym skrzydłem w każdych warunkach, z jeszcze lepszą doskonałością i wyższą prędkością.
Volt 3 wnosi najlepsze osiągi w klasie EN-C, a także jest idealny do długich i co ważne szybkich przelotów XC oraz latania w zawodach. Lekkość konstrukcji otwiera nowe nieskończone możliwości w lataniu. Wyraźny wzrost osiągów, bezpośredni handling, wysoka stabilność jest kluczem do długich lotów, jednym słowem tego oczekujesz od skrzydła w tej kategorii.
Cechy w locie
Skrzydło charakteryzuje się bardzo dużą stabilnością i sztywnością, co daje możliwość osiągnięcia zwiększonej prędkości w locie, zarówno przy prędkości trymowej, jak i na speedzie. Nowo skonfigurowany speed-system, jest progresywny i bardziej efektywny niż kiedykolwiek wcześniej, a poprawiona doskonałość stawia VOLT 3 w czołówce skrzydeł kategorii EN-C.
Handling Volta wszedł na nowy poziom. Jest bardziej czuły i bezpośredni, co daje pilotowi bardzo dobre wyczucie skrzydła w trakcie lotu, dzięki czemu łatwiej go kontrolować w porównaniu z poprzednim modelem.
Zachowana została także charakterystyka latania w kominach, w czym już Volt 2 był bardzo dobry. Doskonałość skrzydła jest dużo lepsza co ma przełożenie na szybsze latanie XC oraz zawodach.
Charakterystyka i szczegóły konstrukcyjne
VOLT 3 to zupełnie nowa konstrukcja, a jedynym podobieństwem do VOLT 2 jest liczba komór.
Większa wydajność i lepsze osiągi są efektem doświadczeń uzyskanych przy projektowaniu skrzydeł HERO EN-D i RISE3 ( górne EN-B ), w rezultacie czego odczucia w pilotowaniu Volt 3 są bardzo zbliżone.
Wewnętrzna konstrukcja skrzydła została na nowo zaprojektowana. Redukcja wagi poprawiła w wyraźny sposób ogólną charakterystykę lotu i zachowanie w powietrzu co przełożyło się między innymi na większą stabilność i lepszą pracę w termice, nie wspominając już o większym zapasie bezpieczeństwa.
Obniżenie wagi skrzydła możliwe było dzięki zastosowaniu najnowszych materiałów, bez uszczerbku na jego wytrzymałości. Dzięki czemu Volt 3 jest niemal tak lekki jak wersja Superlight Volt 2.
Winglet-Design
Wprowadziliśmy kształt końcówki skrzydła na wzór współczesnych samolotów. To rozwiązanie zwiększa nieco wydłużenie, poprawiając wydajność i stabilność w locie.
Nowy profil aerodynamiczny
Konstrukcja bazuje na nowym profilu skrzydła HERO. Doskonałość, stabilność, wykręcanie termiki, wysoka prędkość oraz komfort to najważniejsze cechy nowego profilu.
Shark nose
Krawędź natarcia z profilem shark nose. Poprawa osiągów i doskonałości w całym zakresie prędkości skrzydła oraz zwiększenie stabilność w locie na speedzie. Pręty poliamidowe usztywniające krawędź natarcia pozwalają zachować idealny profil, wpływają na stabilność w locie i ułatwiają start.
VORTEX HOLES®
Otwory na końcach stabilizatorów mające na celu zmniejszenie wiru wynikającego z oporu indukowanego, a także redukujące nadmiar ciśnienia w czaszy, co poprawia wydajność skrzydła.
3D-Cut
Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.
Mini-Ribs
Mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów.
Razor Edge
Precyzyjne cięcie krawędzi spływu skrzydła zapewnia gładką jego powierzchnię, a zarazem ułatwia przepływ powietrza po powierzchni czaszy.
Brake Shifting
Sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie).
Dodatkowe szczegóły
O najwyższej klasie wykończenia decydują szczegóły:
• wzmocnione 13 mm sportowe taśmy nośne,
• regulowane neoprenowe sterówki zakończone krętlikiem,
• w stablizatorach znajdują się specjalne odczepiane na rzepa otwory do czyszczenia czaszy.
• najwyższa jakość wykonania.
Dane techniczne i kolory:
Materiały:
Czasza: | Linki: |
Górne pokrycie: DOMINICO – DOKDO-20DMF(WR) | Linki górne: Edelrid 8000/U-070, 090 |
Dolne pokrycie: Porcher Skytex 27 classic II | Linki centralne: Edelrid 8000/U-130, 190 |
Usztywnienia: MJ32 HF | Linki główne: Edelrid 8000/U-190, 230, 280, 360 |
Taśmy nośne: Liros 13mm Aramid/Polyester |
W komplecie ze skrzydłem:
plecak w rozmiarze, Airpack 50/50, worek na taśmy, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, bandana AD.
Napisz do nas
Odpowiemy najszybciej jak to możliwe
info@parastyle.pl
adres
ParaStyle Szkoła Paralotniowa
ul. Gen. Stanisława Maczka 4
37-700 Przemyśl
telefon
+48 790 767 353