Vivo 2
VIVO LTF/EN-B – rekreacja i przeloty
Vivo – jedyne skrzydło którego będziesz potrzebować – #freerider
Vivo to nowe skrzydło AirDesign w klasie niskie EN-B. Do pewnego stopnia jest następcą skrzydła Vita 2, natomiast jest to bardziej zaawansowany projekt pod względem technologi, dlatego też konstruktory z AD postanowili nadać mu nową nazwę.
Od nowego skrzydła zawsze można oczekiwać więcej i takie właśnie jest VIVO, można rzec – Vivo la revolution!
Dlaczego Vivo? Bo spełnia wszystkie najważniejsze oczekiwania pilota.
Profil pilota
- Podczas projektowania konstruktorzy wprowadzili lepszy handling udowadniając, że Vivo może być bezpieczny, a zarazem mieć lepszą doskonałość i bardziej wydajne osiągi. Długie i progresywne drogi sterowania podczas hamowania skrzydła są łatwe w opanowaniu, a zarazem nie mają wpływu na freeridowy charakter i handling. Vivo to prawdziwa maszyna do zabawy!
- Dla pilotów zaczynających latać na skrzydłach klasy EN-B. Przy zachowaniu bezkompromisowej wydajności i osiągów, a także z szerokim zakresem prędkości . Vivo to wyjątkowo przyjemne skrzydło do swobodnego latania w każdych warunkach.
- Idealny skrzydło dla pilotów chcących rozwijać umiejętności latania. Vivo przekazuje odpowiednią ilość informacji zwrotnych w odpowiednim czasie abyś czuł się pewniej w powietrzu przy odkrywaniu nowych miejsc.
- Coś dla miłośników stylu hike&fly. Lekka konstrukcja idealnie dobrana proporcja materiałów z myślą o żywotności (podobnie jak w RISE3)
Cechy w locie
Vivo to prawdopodobnie najlepsze skrzydło, stanowiące połączenie doskonałych osiągów z bardzo dużym bezpieczeństwem. Skrzydło charakteryzuje bardzo łatwy start, bezpośrednie i łatwe sterowanie oraz wysoka stabilność w locie.
Nie uwierzysz, jak łatwo wybiera i wykorzystuje noszenia. Handling jest bardziej czuły i bezpośredni, dzięki czemu masz bardzo dobre wyczucie skrzydła w trakcie lotu i możesz go kontrolować w płaskich jak i ciasnych zakrętach. Można powiedzieć krótko, Vivo to jedno z najlepszych skrzydeł w swojej klasie. Profil skrzydła został zaprojektowany tak aby poprawić osiągi. Widać to szczególnie przy nabieraniu wysokości. Vivo ma konstrukcję zoptymalizowaną pod względem masy – połączenie trwałych i lekkich materiałów, które pozwoliło stworzyć lekkie i wytrzymałe skrzydło.
Manewry wytracania wysokości takie jak B-stall, spirala, duże uszy nie stanowią na Vivo żadnych problemów.
Podczas testów certyfikacyjnych Vivo uzyskało najlepszą ocenę dla tej kategorii skrzydeł, co daje pewność komfortowego latania w każdych warunkach.
Konstrukcja
Z punktu widzenia projektowania Vivo może być młodszym bratem RISE3 – naszego bardzo wysoko cenionego skrzydła w klasie górne EN-B. Zwiększona liczba komór pozwoliła uzyskać jeszcze lepszy i gładki kształt oraz wzrost wydajności i osiągów. Vivo dziedziczy również naszą konstrukcję wingletów, które dodatkowo poprawia doskonałość i stabilność w locie.
Szczegóły konstrukcyjne:
Nowe winglety
Poprawiają wydłużenie w rzucie, co poprawia doskonałość i stabilność w locie.
3D-Cut
Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.
Mini-Ribs
Mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów.
Razor Edge
Precyzyjne cięcie krawędzi spływu skrzydła zapewnia gładką jego powierzchnię, a zarazem ułatwia przepływ powietrza po powierzchni czaszy.
Brake Shifting
Sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie).
Lekka konstrukcja
Lekka konstrukcja z najżywszej jakości trwałych.
Dodatkowe szczegóły:
- wzmocnione 13 mm sportowe taśmy nośne,
- regulowane neoprenowe sterówki zakończone krętlikiem,
- najwyższa jakość wykonania.
- C-Control System – do kontroli skrzydła w trakcie sterowania taśmami
Dane techniczne i kolory:
Materiały:
Czasza: | Linki: |
Górne pokrycie: DOMINICO – DOKDO-20DMF (WR) | Linki górne: LIROS PPSLS65, DS |
Dolne pokrycie: Porcher Skytex 27 classic II | Linki centralne: LIROS PPSL120 |
Usztywnienia: MJ32 | Linki główne: EDELRID 7343-280 |
Taśmy nośne: Liros 13mm Aramid / Polyester | Deltki: Edelrid 7343-280 |
Do pobrania:
EN Test Raport wszystkich rozmiarów skrzydła VIVO
Instrukcja w języku Niemieckim i Angielskim
Plan olinowania , Długości lin
Wytyczne do przeglądów
W komplecie ze skrzydłem:
plecak M, Airpack 50/50, worek na taśmy, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.
Napisz do nas
Odpowiemy najszybciej jak to możliwe
info@parastyle.pl
adres
ParaStyle Szkoła Paralotniowa
ul. Gen. Stanisława Maczka 4
37-700 Przemyśl
telefon
+48 790 767 353