Vivo 2

VIVO LTF/EN-B – rekreacja i przeloty

Vivo – jedyne skrzydło którego będziesz potrzebować – #freerider

Vivo to nowe skrzydło AirDesign w klasie niskie EN-B. Do pewnego stopnia jest następcą skrzydła Vita 2, natomiast jest to bardziej zaawansowany projekt pod względem technologi, dlatego też konstruktory z AD postanowili nadać mu nową nazwę.
Od nowego skrzydła zawsze można oczekiwać więcej i takie właśnie jest VIVO, można rzec – Vivo la revolution!
Dlaczego Vivo? Bo spełnia wszystkie najważniejsze oczekiwania pilota.

Profil pilota

  • Podczas projektowania konstruktorzy wprowadzili lepszy handling udowadniając, że Vivo może być bezpieczny, a zarazem mieć lepszą doskonałość i bardziej wydajne osiągi. Długie i progresywne drogi sterowania podczas hamowania skrzydła są łatwe w opanowaniu, a zarazem nie mają wpływu na freeridowy charakter i handling. Vivo to prawdziwa maszyna do zabawy!
  • Dla pilotów zaczynających latać na skrzydłach klasy EN-B. Przy zachowaniu bezkompromisowej wydajności i osiągów, a także z szerokim zakresem prędkości . Vivo to wyjątkowo przyjemne skrzydło do swobodnego latania w każdych warunkach.
  • Idealny skrzydło dla pilotów chcących rozwijać umiejętności latania. Vivo przekazuje odpowiednią ilość informacji zwrotnych w odpowiednim czasie abyś czuł się pewniej w powietrzu przy odkrywaniu nowych miejsc.
  • Coś dla miłośników stylu hike&fly. Lekka konstrukcja idealnie dobrana proporcja materiałów z myślą o żywotności (podobnie jak w RISE3)

Cechy w locie

Vivo to prawdopodobnie najlepsze skrzydło, stanowiące połączenie doskonałych osiągów z bardzo dużym bezpieczeństwem. Skrzydło charakteryzuje bardzo łatwy start, bezpośrednie i łatwe sterowanie oraz wysoka stabilność w locie.

Nie uwierzysz, jak łatwo wybiera i wykorzystuje noszenia. Handling jest bardziej czuły i bezpośredni, dzięki czemu masz bardzo dobre wyczucie skrzydła w trakcie lotu i możesz go kontrolować w płaskich jak i ciasnych zakrętach. Można powiedzieć krótko, Vivo to jedno z najlepszych skrzydeł w swojej klasie. Profil skrzydła został zaprojektowany tak aby poprawić osiągi. Widać to szczególnie przy nabieraniu wysokości. Vivo ma konstrukcję zoptymalizowaną pod względem masy – połączenie trwałych i lekkich materiałów, które pozwoliło stworzyć lekkie i wytrzymałe skrzydło.

Manewry wytracania wysokości takie jak B-stall, spirala, duże uszy nie stanowią na Vivo żadnych problemów.

Podczas testów certyfikacyjnych Vivo uzyskało najlepszą ocenę dla tej kategorii skrzydeł, co daje pewność komfortowego latania w każdych warunkach.

Konstrukcja

Z punktu widzenia projektowania Vivo może być młodszym bratem RISE3 – naszego bardzo wysoko cenionego skrzydła w klasie górne EN-B. Zwiększona liczba komór pozwoliła uzyskać jeszcze lepszy i gładki kształt oraz wzrost wydajności i osiągów. Vivo dziedziczy również naszą konstrukcję wingletów, które dodatkowo poprawia doskonałość i stabilność w locie.

Szczegóły konstrukcyjne:

Nowe winglety
Poprawiają wydłużenie w rzucie, co poprawia doskonałość i stabilność w locie.

3D-Cut
Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.

Mini-Ribs
Mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów.

Razor Edge
Precyzyjne cięcie krawędzi spływu skrzydła zapewnia gładką jego powierzchnię, a zarazem ułatwia przepływ powietrza po powierzchni czaszy.

Brake Shifting
Sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie).

Lekka konstrukcja
Lekka konstrukcja z najżywszej jakości trwałych.

Dodatkowe szczegóły:

  • wzmocnione 13 mm sportowe taśmy nośne,
  • regulowane neoprenowe sterówki zakończone krętlikiem,
  • najwyższa jakość wykonania.
  • C-Control System – do kontroli skrzydła w trakcie sterowania taśmami

 Dane techniczne i kolory: 

Materiały:

Czasza: Linki:
Górne pokrycie: DOMINICO – DOKDO-20DMF (WR) Linki górne: LIROS PPSLS65, DS
Dolne pokrycie: Porcher Skytex 27 classic II Linki centralne: LIROS PPSL120
Usztywnienia: MJ32 Linki główne: EDELRID 7343-280
Taśmy nośne: Liros 13mm Aramid / Polyester Deltki: Edelrid 7343-280

Do pobrania:
EN Test Raport wszystkich rozmiarów skrzydła VIVO
Instrukcja w języku Niemieckim i Angielskim
Plan olinowania , Długości lin
Wytyczne do przeglądów

W komplecie ze skrzydłem:
plecak M, Airpack 50/50, worek na taśmy, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

Napisz do nas

Odpowiemy najszybciej jak to możliwe

e-mail

info@parastyle.pl

adres

ParaStyle Szkoła Paralotniowa
ul. Gen. Stanisława Maczka 4
37-700 Przemyśl

telefon

+48 790 767 353